1. U bent hier
  2. Arrow sepperator Informatie
  3. Arrow sepperator Jaarverslag SKB 2019

Jaarverslag SKB 2019

Dit jaar liep de vakantie voor de 46 kinderen uit Beregszasz van zaterdag 6 juli tot en met zaterdag 27 juli. Zij werden begeleid door 3 mensen uit Beregszasz. Doordat de bus op 6 juli veel eerder aankwam dan verwacht konden nog niet alle gastouders hun kinderen verwelkomen.
De organisatie lag als vanouds in handen van Europa Kinderhulp.
Voor zover bekend is alles goed verlopen.

Dit jaar was de gezellige avond op vrijdag 12 juli bij camping Starnbosch in Dalfsen. De opkomst was bijzonder groot en we hadden het idee dat de avond zeer geslaagd was. Ondanks de wat slechte weersvoorspelling bleef het gelukkig de hele avond droog. Het rad van fortuin draaide weer op volle toeren. Voor de inwendige mens was weer gezorgd door de heer Kouwen sr. en slagerij Kouwen.
Op 24 juli was er voor de gastkinderen door EKH een familiedag georganiseerd in Nieuw Millingen. Deze dag was een succes en het weer was prima waardoor de kinderen konden genieten van een waterbaan en andere speelattributen.

Het bestuur heeft in 2019 drie bestuursvergaderingen gehouden en wel op maandag 21  januari, maandag 3 juni en maandag 30 september.
Op 22 juli is er een overleg geweest met EKH, SKB en de delegatie uit Beregszasz.
Het overleg met de voorzitter van EKH over de contractbespreking is verschoven naar maart 2020.

Er zijn diverse acties en markten geweest. Op 2 februari was de rommelmarkt in de Oosterkerk te Zwolle. Altijd een gezellige rommelmarkt die de moeite waard is te bezoeken.
Op 2 maart was er de potgrondactie in Nieuwleusen. Met zes teams werd er deur aan deur langsgegaan om de potgrond aan de man te brengen.
Op 7, 8 en 9 maart had SKB een stand op de Damitobeurs in Dalfsen.
In Nieuwleusen was er op 21 september de Koninginnemarkt. Deze markt werd dit jaar voor het laatst georganiseerd.
Vervolgens was er op 15 oktober de Biestermarkt in Genemuiden en het jaar werd afgesloten met de kerstmarkt in Dalfsen en de kerstmarkt in Ommen. Deze was bam 3 tot 21 december.
Dan was er rond de aankomst van de vakantiekinderen de koekactie, heerlijke Oekraïense koeken en tenslotte werd er geholpen met werkzaamheden rond de diverse piratenfestijnen.

Er zijn in 2019 twee nieuwsbrieven verzonden en de website houdt iedereen op de hoogte van het wel een wee van SKB.

Bel mij terug

Wenst u meer informatie? Vul hieronder uw telefoonnummer in en wij nemen z.s.m. contact met u op.