1. U bent hier

Jaarverslag SKB 2017

JAARVERSLAG SKB 2017

Jaarverslag stichting kinderhulp Beregszasz 2017

Ook in 2017 heeft SKB weer de reis kunnen financieren voor 46 kinderen uit Beregszasz. Zij werden begeleid door 3 personen. Dit jaar was de reis van  8 juli tot en 29  juli.
In 2017 zijn er drie bestuursvergaderingen geweest en wel op 17 januari, 6 juni en 12 september.
Normaal gesproken is er ook altijd rond oktober een overleg met enige bestuursleden van Europa  Kinderhulp, maar door bestuurswisselingen bij EKH heeft deze bijeenkomst pas in januari 2018 plaatsgevonden.

Op 6 februari heeft er een voorlichtingsavond plaatsgevonden in Dalfsen. De spreekster hierbij was mevrouw Corine van der Kooi. Zij woont al jaren in Beregszasz en heeft een uiteenzetting gegeven over de plaats Beregszasz.  Zij kan eventuele vragen van gastouders beantwoorden. Een heel interessante avond waarvan een verslag terug te vinden is op de website van SKB.

Op 4 maart is de jaarlijkse huis aan huis compostactie in Nieuwleusen gehouden. Deze actie was een groot succes en heeft een behoorlijk bedrag opgeleverd. Ook konden er tijdens deze actie oude telefoons worden ingeleverd. Ook daarvan viel het resultaat niet tegen.

De gezellige avond werd dit jaar op 14 juli gehouden op camping Starnbosch te Dalfsen. De heer Kouwen en slagerij Louwen zorgden voor de hamburgers deze avond.

Op 29 juli startte de terugreis zoals vanouds uit Zwolle. De bus rijdt dan naar Rheine (hoofdkantoor) in Duitsland om van chauffeur te wisselen. Dit keer was een delegatie van EKH en SKB achter de bus aangereden naar Rheine. De busmaatschappij reed voor de twintigste keer de kinderen naar Beregszasz. Een jubileum waar In Rheine aandacht aan besteed is. Ook de chauffeur, die voor de vijftiende maal deze reis maakt, wordt in de bloemetjes gezet.

SKB heeft dit jaar weer op diverse markten gestaan. Op 11 februari was er de rommelmarkt in Zwolle in de Oosterkerk.  Verder waren er de kerstmarkten in Ommen en Dalfsen en in september de  Koninginnemarkt in Nieuwleusen.

In 2017 heeft mevrouw Bianca Roebertsen zich beschikbaar gesteld als bestuurslid. Toch wil SKB het bestuur nog uitbreiden tot zeven bestuursleden.

SKB zet de nieuwtjes en bijzonderheden op de website en afgelopen jaar is er driemaal een nieuwsbrief aan de gastouders verstuurd.

In 2017 is het wederom gelukt om de financiën bij elkaar te krijgen zodat de kinderen uit Beregszasz van een fijne vakantie kunnen genieten.  Daar doen we het allemaal voor.

Bel mij terug

Wenst u meer informatie? Vul hieronder uw telefoonnummer in en wij nemen z.s.m. contact met u op.